سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیستم حرارت مرکزی آب گرم وانواع آن

 

سیستم حرارت مرکزی چیست ؟

سیستم حرارت مرکزی آب گرم، سیستمی است که وظیفه تولید گرما وهمچنین انتقال گرما به آب داخل دیگ را برعهده دارد. در مرحله بعد آب گرم تولید شده به کمک پمپ جریانی و لوله کشی های مخصوص در سیستم های تولید و انتقال دهنده گرما مانند رادیاتور، فن کویل و ... جریان یافته، و با عبور و جریان آب گرم در این سیستم های گرمایشی باعث می شود که محیط اطراف را گرم کنند. سیستم حرارت مرکزی بیشتر در تاسیسات گرمایشی ساختمان کاربرد دارد.

تصویر

 برای راه اندازی این سیستم ، نیازمند یکسری تجهیزات برای نصب می باشید، که به شرح زیر می باشد...

1) بویلر و دیگ آبگرم

2) منبع انبساط

3) رادیاتور

4) شیرآلات و کلکتور

6) تابلو راهنما بویلر

7) منبع دو جداره یا منبع کوئل دار

8) دستگاه سختی گیر

9) اتصال لوله های رفت و برگشت آبگرم  

سیستم های حرارت مرکزی آبگرم بر اساس میزان دمای آب به سه گروه تقسیم بندی می شوند :

ü      سیستم حرارت مرکزی دمای پایین LTW)    ) : حداکثر دمای این دستگاه، 100 درجه سانتی گراد می باشد وماکزیمم فشاری را که این دستگاه می تواند تحمل کند 2 بار می باشد. طراحی و ساخت این سیستم ها راحت بوده و بیشتر در ساختمان های مسکونی ، ادارات و ... مورد استفاده قرار می گیرد.  

 

 ü           سیستم حرارت مرکزی دمای معتدل (MTW     ) : بالاترین درجه دمایی این سیستم ها 175 -120 درجه سانتی گراد بوده و همچنین این سیستم ها را سیستم آب داغ هم می نامند. بالاترین فشاری که این دستگاه می تواند تحمل کند10/30 بار می باشد. این سیستم ها در پروژه های بزرگ تری مانند پخش آبگرم منطقه ای کاربرد دارند.  

 

ü      سیستم حرارت مرکزی دمای بالا (HTW    ) : محدوده دمایی این دستگاه بین 230-176 درجه سانتی گراد می باشد. حداکثر فشار که این سیستم می تواند تحمل کند، تقریبا 21 بار است. باید توجه داشته باشید فشار سیستم باید به طور مرتب و با دقت تمام تحت کنترل باشد، در غیر این صورت آبگرم به بخار تبدیل شده و موجب آسیب دیدن دیگ و سایر تجهیزات می شود. این سیستم بیشتر در فضاهای بزرگ مانند هتل ها و در کارخانجات صنعتی کاربرد دارد. 

اجزای تشکیل دهنده سیستم حرارت مرکزی آبگرم

1.      دستگاه های مولد آب گرم  

2.     سیستم انتقال آب گرم

3.     دستگاه های توزیع حرارت و گرما

4.     مخزن ها

5.     کنترل کننده ها